Followers

Saturday 18 June 2011

       !!!!!!  اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ 
hari ni aku nak tanya korang..korang mesti pernah merungut/merengek sebab mak/ayah/akak/abang or sesiapa sahaja tersalah beli beli warna/design or apa apa sahaja lha..korang tak fikir ke dia dah penat penat belikan untuk kita..kita marah marah dia...nak nak tu duit dia..bukan diut kita..ermh , korang pernah tak fikir kalau ALLAH tarik balik kemewahan kita sekarang..

kita punya lappy/computer kene jual...kereta kene tarik..fune kita kene jual...sebab terdesak perlukan duit...tapi yang paling penting sekali kene berhenti sekolah..terpaksa kerja walaupun masih muda...apa terjadi pada cita cita kita ? macam mana nak heppy heppy macam dulu...dapat jumpa kawan pergi town..baju semua molek molek...korang pasti ke yang korang akan kekal macam sekarang ini boleh beli macam macam..

kalau korang pernah mengata/mengutuk orang yang berpakaian selekeh...ataupun apa apa sahaja..korang fikir lha...apa perasaan korang kalau korang di tempat mereka mereka yang korang pernah kutuk?? sedih ke tidak?? bohong lha kalau tidak sedih...

Kesimpulannya , hargai lha apa yang kita ada sekarang ini...bersyukur lha..kalau nak dibandingkan dengan orang yang lebih miskin....bagi yang kaya tu...jangan lha nak menunjuk sangat...sampaikan membuat orang terliur tengok barang mahal kau tu....tak kira lha kau kaya kea hapa kea..kau pasti akan jatuh juga 1 hari nanti...benda nak jadi boleh jadi..lha kawan..

kBay ,

No comments:

Post a Comment